woensdag 11 augustus 2010

J'aime j'aime Paris


Zot van Parijs, wie niet...






































































Avis de Paris:
° Tweedehands kledij: massa's, en goedkoop
   M° Rambuteau, rue Ste Croix de la Bretonnerie
° Restaurant Le Berthoud: Franse keuken, heerlijk zitten & eten, goedkoop
   M° Cluny-la Sorbonne, 1 rue Valette
° Zwemmen in la Butte aux Cailles (ook een buitenzwembad), 
   voor de Gentenaars: de Parijse Van Eyck
   M° Corvisart, place Verlaine
° Les Buttes Chaumonts: park met glooiende heuvelruggen, net geen konijnen 
  en meeneem tapas
   M° Buttes Chaumont
° Cinéma Galande: niet gedubde films, ça existe à Paris
   M° Maubert Mutualité, rue Galande
° Fietsen met Vélib 

Ik ben benieuwd waar jullie bloed in Parijs sneller van gaat stromen...

5 opmerkingen:

  1. Hoi, ivm de bommajurk. Ik zou hem halveren. Ik maak er een rok van voor mezelf. Van de bovenkant maak ik een haarlint en broches. ( bovenkant van bommajurken is vaak te groot voor mij wegens niet zo'n grote boezem...) Voila..;
    anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga er van het jaar voor het eerst naar toe. Heb er echt superveel zin in.

    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn top drie na een weekje dansen door Parijs:

    1. Ecole de danse de Paris
    http://www.danse-a-paris.com/
    Ik danste hier een weekje van 's morgens tot 's avonds Nia (www.nianow.com).

    Ik had dus niet zoveel gelegenheid om de buurt de verkennen, maar ontdekte wel leuke plekjes.

    2. Canal Saint Martin.
    Ideale bankjes en gratis spektakel als een boot de sluizen passeert: perfecte middagpauze. Een wandeling leverde me het volgende weetje op: er zitten minstens twee vissen (met pijnlijke kaak) in het kanaal. Ze werden opgevist én netjes weer teruggeworpen.

    3. La troisième place.
    http://latroisiemeplace.canalblog.com/
    Zeer mooi ingerichte winkel met originele spulletjes van Parijse naaistertjes. Ik deed er vooral inspiratie op en had een leuk gesprek met de vriendelijke verkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. La Droguerie.. Ooooh, de hemel op aarde voor ons naaiwellustelingen. En die wijk.. oh, shit, eht ontglipt me even. Te moe..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Liesbet: la droguerie even gegoogled, en ik heb er zowaar voor de deur gestaan! Ik ben een net-niet breister, dus ik ben er niet binnengegaan, maar het leek zeker ferm de moeite!
    http://www.ladroguerie.com/

    BeantwoordenVerwijderen