zondag 14 oktober 2012

Playmobil stempeldoos

Er is er eentje jarig. En omdat stempelen zo eindeloos plezant is, werd er een playmobil stempeldoos bijeengegutst.



En of ik me geamuseerd heb...?
Het playmobil ventje heeft een aparte hoofd-, borststuk-, benen- en armstempel, die naar believen aaneen gestempeld kunnen worden.


Er is een cowboy peetje, een piratenvent, en een heertje meneertje. Die ook naar wens gecombineerd kunnen worden. Dat laat ik aan jouw verbeelding over ;-)


Voor de houten blokjes gebruikte ik kringloop speelblokken en een houten dominoset. De blokjes met papier kregen een plakplastiekje om vuile vingers geen kans te geven.


En voor het kapsel was ik bevangen door deze geweldige poster... Zo'n reuzestempel zou toch geweldig zijn!


Wat is jouw top-playmobil-peet-aller-tijden?

39 opmerkingen:

  1. Wauw, onder de indruk van zo'n origineel cadeau, dat hartje! Origineel zeg, hiep hiep hoera!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Wauw, eentje om te onthouden! Nu alleen mijn gutstechnieken nog beter onder de knie krijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar wat een fantastisch cadeau is dit! Gewoonweg fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar zo ongelooflijk origineel en tof!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja man ik val achterover, zo tof gedaan!
    Mijn hart gaat sneller slaan, want ik ben echt een grote fan, mijn eerste was een metser, groen, de handjes konden niet draaien (ja ja 1974, en ik heb hem nog), dat ventje maar metsen met mijn blokken, een huis voor zijn vrouwtje, de tweede die ik kreeg was een kuisvrouwtje, van dan af zijn er veel gevolgd, de liefde is gebleven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super origineel cadeau! Erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mega origineel cadeau! Moet je zeker eens doorsturen naar Playmobil zelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo cool en origineel zeg!! Die laatste foto heb ik maanden geleden ook gebruikt om te flocken: http://villaspeelmama.blogspot.be/2012/06/geflockte-vaderdag.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super! Ik zag het cadeau in wording op de Maakdag, en was al heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof!

    Ik ga toch ook eens wat verder moeten kijken dan de "één prent"-stempel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ja! Je kan zoveel toffe dingen combineren in één uiteindelijke prent, in verschillende kleurtjes,...

      Verwijderen
  11. Wat een fantastische stempeldoos! Hier zouden mijn jongens nogal jaloers op zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik weet dat ik vaak speelde met mijn ziekenhuis-playmobil-mannetjes (ik had ook de ziekenhuisbedjes). ik ben nochtans geen verpleegster geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gij gaat nog veel navolging krijgen. Echt geweldig tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben heel benieuwd naar welke andere peetjes er nog gaan opduiken! Laat het me vooral weten :)

      Verwijderen
  14. Mannekes, niet te doen, zo sjiek! En wat een werk! Ik ben zeker dat Playmobil-knutselfanaten hier veel plezier aan gaan beleven.
    En mijn favoriete peetje? Hmm, de kindjes en de baby's. Maar ik ben dan ook van de generatie dat dat allemaal al bestond :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Allé zeg! Ik heb dat hier compleet gemist!
    Zo knap! Mijn kinders zouden daar maar wat graag mee stempelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk stempel-idee! Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig! Tof idee en zeer mooi uitgevoerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dees is gewoon de max! Mijn favoriete manneke was altijd de brandweerman - en de poesjes uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk gedaan! Ik vond je toen ik via google afbeeldingen naar 'stempeldoos' zocht. Mijn zoon (15) is ook op 14 oktober jarig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, leuk! Dan heb je nog enkele maanden en veel stempelideeën te gaan voor zijn verjaardag. Ik kreeg voor kerst een mooie stempeltekening - trots!

      Verwijderen
  20. Wat een super origineel cadeau! Mooi gedaan hoor. Mag ik het idee gebruiken voor mijn bijna 4jarige playmobiel en stempelfan, als verjaardagscadeau?
    Nog wel wat oefenen echter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tuurlijk Hilchien, laat je maar eens goed gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En is het ook mogelijk om deze leuke set ergens te bestellen?
    Ik kan zelf echt geen stempels maken, maar deze zijn echt super!

    BeantwoordenVerwijderen