donderdag 10 januari 2013

Want

* Want het wordt weer kouder, hoera.
* Want met een tegoedbon alleen kwam ik er niet vanaf op het kerstkadootjesboomhutruilfeest.
* Want je mag een wollen trui dus wél wassen op 60° + lekker heet in de droogkast drogen.

Voor: xxxl trui, type populaire Deense thrillerreeks.


Na: xs trui, type Paulus de Boskabouter tekenfilm.


Proefmodel: ik paste haar patroon aan en gebruikte haar geweldige uitleg (in sappig Amerikaans).


Voor echt nu: dikke vrienden op het eerste gezicht.


Door het vervilten van de trui hoef je niets af te zoomen, de wol klit zo vast aan elkaar dat ze winddicht en onuitrafelbaar wordt. Het onderrandje is aanpasbaar in lengte, afhankelijk van het type overvest.
Ik maakte ze op maat van een standaard manmens, vooral iets langer aan de vingertoppen dan op het patroon. De duimen in Amerika zijn precies wel van groter formaat dan in onze lage landen, dus daaraan veranderde ik niets. Voor een standaard vrouwmens kort je best vooral de duim wat in.


Laat die kringlooptruien maar ruien!

14 opmerkingen:

  1. Oooh, jaloers!
    Ik had het idee een tijdje geleden ook al gepind met het gedacht dat ik zeker en vast wel ergens een toffe gekrompen trui had liggen... Maar ik heb hem nog steeds niet gevonden en in een perfect te dragen exemplaar knippen gaat me toch iets te ver.
    Dan maar naar de kringloopwinkel zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nog eens een top project (gaat net kouder worden), ik heb wel nie zo een schoon truitje als u maar toch wel het een en het ander bij elkaar, de jongste is overal uitgegroeid, toch ergens goed voor zo een groeispurt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan ook verschillende kleuren van truien combineren, met jouw lapjestalent Marina... Diegene die de madam van het patroon gemaakt heeft (die rode met wit) zijn daar een mooi voorbeeldje van.

      Verwijderen
  3. Keimooi gedaan! Recykleren op z'n best.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ze zijn goed geworden. En dat was precies om te beginnen al een mooie trui die je vond..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. suuuuupermooi! laat het maar sneeuwen nu ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb nog ergens een te heet gewassen trui liggen... Ga dit eens proberen! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fan van je idee, de trui én de combinatie met het nevenschikkend voegwoord!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het idee is geenzins van mij Lynn, maar 't is wel wijs he!

      Verwijderen